A WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA letölthető innen
A webárház használata során a felület megjelenése, a
fogyasztói szerződéskötés és regisztráció nyelve: magyar.
MEGRENDELÉS
A megrendelés összeállítása
Az egyes árucikkek kategóriákba sorolva találhatóak.
A megvásárolható termékek mellett található a
"Kosárba" gomb. Erre kattintva még nem vásárolja meg a terméket, csak
betette a kosárba. Fent mindig megjelenik és frissül a vásárlói kosár aktuális
értéke. Minden termék, amit betett a kosárba, addig marad ott, amíg ki nem
törli belőle, vagy meg nem rendeli. Kosara tartalmát bármikor ellenőrizheti,
módosíthatja, törölheti.
A megrendelés elküldése
A "KOSÁR" funkció összesítő részéből továbblépve,
a megrendelés véglegesítésénél lehet a számlázási és a szállítási címet
rögzíteni.
Továbblépve összesítőben, a Webáruház felsorolja a rendelt
árucikkeket, szállítási költséget és a fizetendő összeget. A fizetendő összeg
minden költséget tartalmaz. Itt lehet megjegyzést adni a rendeléshez (ami a
futár munkáját is segíti).
2001:CVIII 5.§ (c) szerint tájékoztatjuk, hogy ebben a
vásárlási lépésben, a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége minden addig
bevitt adat újraellenőrzésére, adatbeviteli hibák feltárására, javítására.
Ha befejezte a vásárlást, az adatokat, a kosár tartalmát, a
válaszott szállítási és fizetési módot ellenőrizte, görgessen lejjebb.
Jelölje be az "ÁSZF elfogadása" négyzetet (itt a
linkre kattintva jelen ÁSZF újra betöltődik és olvashatja), és kattintson alul
a piros hátterű "MEGRENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE" gombra. Ezzel az
esetlegesen javítandó adatbeviteli hibák javításra kerülnek, az új adatok
mentésre kerülnek.
45/2014(II.26)Korm.r. 15.§(1) szerint ezúton is felhívjuk
vásárlóink szíves figyelmét, hogy a "MEGRENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE" gombra
kattintva, a webáruházban leadott megrendeléssel a vásárlónak fizetési
kötelezettsége keletkezik!
Vásárló a "MEGRENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE" gombbal tudja
fogyasztói szerződéskötési szándékát véglegesíteni.
A rendeléséről minden esetben visszaigazolást kap e-mailben.
MEGRENDELÉSEK VISSZAIGAZOLÁSA
Miután a Vásárló elküldte a megrendelést, 48 órán belül
automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy a
Kereskedő megkapta a Felhasználó megrendelését. Az automatikus e-mail a
megrendelésének részleteit és a fizetendő összeget is tartalmazza. A fizetendő
összegen kívül mást nem kell fizetni. Ez az e-mail nem jelenti megrendelésének
elfogadását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a
Kereskedőhoz.
Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a
visszaigazolást ellenőrizze a SPAM - levélszemét - mappákat is. Hibásan
megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy
hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés
teljesítése ellehetetlenülhet.
2001:CVIII Ektv. 6.§(2) szerint a Kereskedő a Vásárló
ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A szerződés az ajánlat
Kereskedő általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre, és
nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli
megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem
nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Kereskedőtól az elküldött rendelésére
vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó
e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a
Kereskedő a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a
felelősségét ezügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok
tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt 1 napon belül jeleznie kell a
Kereskedő felé az Ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén, a nem kívánt
rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA
Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra
kattintás pillanatában jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (ettől
az időponttól indul az elállás joga).
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A
megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt
követő 2 munkanapon belül kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden
esetben e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már
visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben - ha
a raktárban a termék nem áll rendelkezésre, vagy a gyártó leállította a
gyártását, importőr a beszállítását. Részben történő teljesítés kizárólag a
megrendelővel történő írásbeli (email) egyeztetést követően kerülhet sor.
VÉTELÁR
Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék mellett
feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót
már tartalmazza.
A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának
jogát a Kereskedő fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való
megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek
vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Kereskedő minden gondossága ellenére hibás ár
kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a
termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő,
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1"
Ft-os árra, akkor a Kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani,
hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a
Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
Amennyiben megrendeléséből valamely termék belátható időn
belül nincsen raktáron, arról tájékoztatjuk és ha továbbra is fenntartja
megrendelését az adott termékre, azt utólag küldjük ki esetileg díjmentes
szállítással, a megadott szállítási címre. Vásárlónak csak az utólagosan
megküldött termék árát kell kifizetni a leegyeztetett fizetési móddal.
TERMÉKLEÍRÁSOK
A termékeknél megjelenített képek nagy része nem
illusztráció, hanem azok a termékek valódi képei. Néhány esetben viszont a jobb
átláthatóság miatt olyan kép is megtalálható az adott termékhez, ami
illusztráció.
A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az
áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs
oldaláról lehet megismerni. A Kereskedő szerződésszerű teljesítésének minősül,
ha a termék a weboldalon nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal
rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel,
ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.
Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével,
alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a
weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon
ügyfélszolgálatunkhoz.
Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai
ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes
bejelentés nélküli változása miatt.
GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
Termékeinkre 10.000 Ft felett 12 hónap garanciát vállalunk.
Ha a termék nem rendeltetésszerűen működik, cserét
biztosíthatunk.
A termékek szakszerűtlen kezeléséből eredő hibák javítására
vagy cserére nem vagyunk kötelezhetőek!
A termékek szakszerűtlen használatából illetve kezeléséből
eredő balesetekért önállóan a termék használója polgári jogi és büntetőjogi
vonatkozásban is felelős.
A tévesztett, illetve hibás termékeket vevőszolgálatunkon
jelezheti.
Egyes termékek esetén (ideértve elsősorban a porcelán, az
üveg és a fa anyagú edényeket és evőeszközöket) a nyilvánvalóan nem túlzó
mértékű (legfeljebb 2% - 3% közötti), gyártástechnológiából adódó
méretbeli-tűréshatárbeli eltérések nem jelentik a termék hibás teljesítését.
Az átvételkor közölt, és nyilvánvalóan lényegi, jogos panasz
esetén cégünk a megrendelt terméket 30 napon belül visszavásárolja.
Amennyiben a termék a szervíznek javításra lett átadva, de
szakértői megállapításra került, hogy garanciális keretek között nem javítható,
és a vásárlónak már időbeli hatályát vesztette az elállási joga, el kell
szállítsa a terméket. A vásárlónak a közlésétől számítva 3 munkanap után,
raktározási díjat számol fel, aminek a mértéke napi 300,- Ft + ÁFA.
A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás
további, részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. mellékelete tartalmazza
(görgessen a tájékoztató anyagunk Z. pontja utáni szakaszhoz).
E-Garancia keretében, a webáruház költségére visszahozatott
termékre nem lehet 3 napos csere jogot érvényesíteni. Ez esetben a terméket a
vásárlónak saját költségén kell a megadott címre visszaszállítania.
RENDELÉSEK LEZÁRÁSA ÉS KISZÁLLÍTÁS:
2001:CVIII 6.§(1) szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés
feladása után de még kiszállítás előtt, felvilágosítás, speciális kérés,
megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán
kérjük, jelezze azt a bolt@szaunabolt.hu email címen vagy a 06 70 779 8309
telefonszámon.
2001:CVIII 6.§(2) szerint tájékoztatjuk, hogy megrendelését
48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben
visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink
ellenőrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek
állapotáról, a kiszállítás időpontjáról és az esetlegesen felmerülő szállítási
költségekről. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik
meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.
A szállításról tájékoztatónk D) pontja ad részletes
útmutatást.
A szállítási díjat is tartalmazó számlát emailben küldjük
meg, e-számla formájában, a csomag futárszolgálatnak történő átadásakor. Jelen
ÁSZF elfogadásakor a vásárló elfogadja, hogy számlát módosítani utólag nem áll
módunkban, papír alapú számlát nem tudunk adni a weboldalon leadott rendelés
mellé, csak a törvényi előírásoknak megfelelő, időbélyeggel ellátott e-számlát,
mely aláírás nélkül is hiteles.
Kérjük, hogy átvétel előtt a csomag és a termék(ek)
sérülésmentes állapotát ellenőrizni szíveskedjen, amennyiben a csomagoláson
vagy a termékeken bármilyen fizikai sérülést észlel, vetessen fel jegyzőkönyvet
a szállítást végző futárral!
Kellemes vásárlást kívánunk!
H)
Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a Fogyasztó a megrendelés
beküldése pillanatától kezdődően (tehát akár a termék átvétele előtt),
legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint a(z) bolt@szaunabolt.hu
címre küldött email nyilatkozattal állhat el.
Elállási nyilatkozatminta:
----
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy
gyakorlom/gyakoroljuk
elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
........................................................
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt
----
ELÁLLÁSI JOG A GYAKORLATBAN:
Elállásra vonatkozó igényét e-mailben vagy személyesen
irodánkban (illetve postai úton oda küldött nyilatkozatal) jelentheti be.
FIGYELEM!
Korm.r. 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. §
szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek
ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2)
bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
A kormányrendelet ezen esetekben nem kötelezi a Kereskedőt
sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.
Korm.r.29.§(1)e) pont alapján tájékoztatjuk, hogy
egészségvédelmi okokból a fehérneműket, zoknit, harisnyát, tapaszokat és
egészségügyi cikkeket tartalmazó csomagok esetén ha a csomag megbontásra
került,mivel a Kereskedő visszavenni ezeket a termékeket már nem tudja
újra-értékesítés céljából, így ezesetben elállási jog nem érvényesíthető!
Egyes termékekkel kapcsolatban az elállási jog
alkalmazásáról, a vásárló különös kérése esetén, Kereskedő ügyfélszolgálati
elérhetőségein természetesen szívesen válaszol és ad tájékoztatást.
VISSZAVÉTEL
a)
A termékeket csak eredeti állapotában és csomagolásában,
hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza a megrendelést
követő 14 napban.
45/2014(II.26)Korm.r. 25.§ szerint az elállási jog
gyakorlásával visszaküldött olyan termék esetén, amelyet a vásárló "a
termék jellégenek, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó" mértékben használt, és ezen használat során a
fogyasztó a termék minősége vagy működési paraméterei vagy külleme feltűnően
látható, mérhető és bizonyítható mértékben sérült, úgy a fogyasztó azért
értékcsökkenéssel felel (tehát nem követelheti vissza a termék újszerű
állapotban érvényes fogyasztói árát, csak a sérülés arányában kalkulált
rész-összeget, ami teljes értékvesztés is lehet).
Ezen elv mentén, érdemben nem érvényesíthető elállási jog az
átvétel után (egyértelműen már a Vásárlónál) megsérült, jelentős külsérelmi
nyomokkal rendelkező, és így visszavehetetlen és újszerűen eladhatatlan, vagy
már nyilvánvalóan használhatatlan termékekre.
Szintúgy nem érvényesíthető elállási jog az olyan
termékekre, amelyet a vásárló a használatba vételt követően egyedi jellemzővel
látott el - felirat, kép, címke, egyedi megjelölés, fizikai rögzítés nem
oldható kötéssel vagy a termék megrongálásával, így pl. fúrás és csavarozás -
amit egyszerű tisztítási eljárással eltávolítani nem lehet, továbbá ha olyan
kémiai technológiát alkalmazott (ragasztás, vegytinta, festés), ami végleges
elváltozást hagy és így részben vagy egészében nem eltávolítható, mert mindezek
meghiúsítják a termék újszerű állapotban való, újbóli kereskedelmi forgalomba
hozatalának lehetőségét.
b)
Már kiszállított, de hibás teljesítésű (hibás összeállítású,
vagy a szállítás során elromlott) tételek esetén, szavatossági/jótállási
igények teljesítésével kapcsolatban Kereskedő a visszaszállítását belföldön
vállalja (Korm.r.24.§).
Amennyiben a termékről felbontás után a szállító
jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét
megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben
az esetben a sérülést a szállító által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.
Abban az esetben, ha a visszaküldött terméke(ke)t a Vásárló
láthatólag kibontotta csomagolásából, és nem sikerült tisztázni a reklamáció
okát, Kereskedő nem vállalja a termék visszavásárlását, ezért azt
visszajuttatja a vásárlónak, a Vásárló költségére.
DÍJAK VISSZATÉRÍTÉSÉNEK MÓDJA:
Az áru ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor
azonnal visszafizetjük. Amennyiben szállítószolgálattal küldi vissza a
terméket, akkor az elállás email formájában történő (írásbeli) bejelentését
követő legkésőbb 14. naptári napra visszautaljuk az összeget a Vásárló által
megadott bankszámlaszámra.
I)
2013. évi V. tv. (Ptk.) 6:159.§ - 6:174.§ szerinti
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi
követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján,
b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.
2010. évi CLXXXIV tv. 1.sz. melléklete alapján illetékes
polgári bíróság: a FŐVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Pesti Központi Kerületi Bírósága.
Az illetékes Iparkamara mellett működő Békéltető Testület:
PEST MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett
tételek (termékek) nem használhatóak (gyártási hibások, vagy szállítás közben
elromlottak), és etekintetben egyértelműen megállapíthatóan a Szállítót vagy a
Kereskedőt (Magyar Wellness és Szauna Klub Kft.) terheli felelősség.
Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem
érvényesíthető.
Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29)
NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint
szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell
bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával.A szavatossági igényről,
illetve a jótállás érvényesítése kapcsán és minden egyéb panasz esetén
jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a
részletesen leírja.
J)
Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhető:
2001:CVIII Ektv.
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566
2011:CXII Infotv.
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096
45/2014(II.26) Korm.r.
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547
19/2014(IV.29) NGM.r.
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978
Kapcsolódó jogszabályok:
* A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
* 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
* A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
* A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
* A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és
egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
* A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről
szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
* A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások
díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM
együttes rendelet
Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a
www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.
Z)
Záradék
Kereskedő bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató
kondícióit egyoldalúan módosítani, a tisztesség, üzleti etikai és jogszerűség
megtartása mellett. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel
egyidejűleg lép hatályba.
Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban
jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve Kereskedő email és
telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes
tájékoztatást adni.
KUPONOK BEVÁLTÁSA
- Hűségpontokat, kedvezményes kuponokat, ajándék kuponokat
utólagosan ( a rendelés leadását követően) nem tudunk érvényesíteni.
- Egy rendelés leadása esetén csak egy kupon váltható be
egyszerre.
- A kapott kuponok érvényessége kiállítástól számított egy
hónap.
- Egy kupon csak egyszer használható fel havonta, felhasználónként.
Felhasználó alatt értünk minden olyan rendelés mögött álló természetes vagy
jogi személyt, szervezetet, akihez egy azon email cím vagy kiszállítási vagy
számlázási cím tartozik.
- A rendszer által POP-UP-ba kiosztott kuponok egy
alkalommal használhatóak fel.
- A különálló promóciókban meghirdetett ajándék terméket egy
felhasználó csak egyszer rendelhet meg. Felhasználó alatt értünk minden olyan
rendelés mögött álló természetes vagy jogi személyt, szervezetet, akihez egy
azon email cím vagy kiszállítási vagy számlázási cím tartozik.
I. FEJETET 1.sz. melléklete
A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a
termékszavatosságról és a jótállásról szóló általános tájékoztatója
1. Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári
Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye
alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági
igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül
az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára
más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt,
vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági
igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de
nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a SAD
Logisztikai és Online Média Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)
- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint –
az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye
alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)
A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással
kapcsolatban "az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról" szóló 151/2003.(IX.22.) Korm.r. tartalmaz előírásokat. A
rendelet (tárgyi) hatálya csakis a Magyarország területén kötött fogyasztói
szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt, új (nem
használt) termékekre vonatkozik, 10.000 Ft értékhatár felett.
Jelen weboldalunkon vásárolható termékek nem mindegyike
tartozik ezen Kormányrendelet tárgyi hatálya alá.
Kereskedő az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003.(IX.22.) Kormányrendelet hatálya alá nem
tartozó egyes termékek tekintetében a gyártó által biztosított és önként
vállalt jótállást biztosít.
A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő
átadásának a napja. Kereskedő a termékhez mellékelt jótállási jegyet
kiszállításkor érvényesíti.
Az olyan fődarabok és tartozékok meghibásodására, melyek nem
tartoznak a Korm.rendelt hatálya alá, a Kereskedő csak akkor tud jótállást
vállalni, ha a termék gyártója eleve jótállást biztosít, a jótállási jegyen
jelölt időtartamra.
Fogyasztó, a jótállási jeggyel és 19/2014.(IV.29.) NGM r.
3.§(2) alapján az eredeti számla bemutatásával együtt a komplett berendezés
cseréjét kérheti. Csere esetén a cserélt berendezés tekintetében, a csere
időpontjától indul az újabb jótállási időszak.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Tájékoztató utoljára frissítve, és hatályos: 2017.02.11-től.
II. FEJEZET
Adatkezelési Tájékoztatás a 2011.évi CXII.tv. (Infotv.)
szerint
Jelen weboldalon keresztül történő vásárláshoz előzetes
regisztráció szükséges.
Infotv. 4.§ szerint tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a
kezelt adatok köre: a fogyasztói szerződés (45/2014(II.26) Korm.r. szerinti)
létrejöttéhez, megrendelések teljesítése és a megrendelések díjának beszedését
bizonylatoló, 2003. évi XCII. (Art.) szerinti nyugta vagy számla kiadásához
szükséges adatok.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény 13/A. § rendelkezései értelmében:
(1) A szolgáltató az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának
meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból
származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések
érvényesítése céljából kezelheti az igénybe vevő azonosításához szükséges és
elégséges azonosító adatokat.
(2) A szolgáltató az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása
céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás
igénybevételével kapcsolatos olyan személyes adatokat, amelyek a díj meghatározása
és a számlázás céljából elengedhetetlenek, így különösen a szolgáltatás
igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.
(3) A szolgáltató - a (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően
- a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a
szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A
szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és
minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok
kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e
törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges,
azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
(4) A szolgáltató a szolgáltatás igénybevételével
kapcsolatos adatokat bármely, a (3) bekezdésben meghatározottaktól eltérő
célból - így különösen szolgáltatása hatékonyságának növelése, az igénybe
vevőnek címzett elektronikus hirdetés vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása,
piackutatás céljából - csak az adatkezelési cél előzetes meghatározása mellett
és az igénybe vevő hozzájárulása alapján kezelhet.
(5) Az igénybe vevőnek az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás igénybevételét megelőzően és a szolgáltatás igénybevétele során is
folyamatosan biztosítani kell, hogy a (4) bekezdés szerinti adatkezelést
megtilthassa.
(6) A (4) bekezdésben meghatározott adatok nem kapcsolhatók
össze az igénybe vevő azonosító adataival és az igénybe vevő hozzájárulása
nélkül nem adhatók át harmadik személy számára.
(7) Az (1)-(3) bekezdésben meghatározott célokból kezelt
adatokat törölni kell a szerződés létrejöttének elmaradását, a szerződés
megszűnését, valamint a számlázást követően. A (4) bekezdésben meghatározott
célból kezelt adatokat törölni kell, ha az adatkezelési cél megszűnt, vagy az
igénybe vevő így rendelkezik. A számvitelről szóló törvény vagy más törvény
eltérő rendelkezése hiányában az adattörlést haladéktalanul el kell végezni.
(8) Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás
nyújtása nem tehető függővé az igénybe vevőnek valamely (1)-(3) bekezdésében
nem említett célból történő adatkezeléshez való hozzájárulásától, amennyiben az
adott szolgáltatás más szolgáltatótól nem vehető igénybe.
(9) A külön törvényben meghatározott tájékoztatáson kívül a
szolgáltatónak biztosítania kell, hogy az igénybe vevő az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevétele előtt és az igénybevétel
során bármikor megismerhesse, hogy a szolgáltató mely adatkezelési célokból
mely adatfajtákat kezel, ideértve az igénybe vevővel közvetlenül kapcsolatba
nem hozható adatok kezelését is.
Ajándékutalványok, kuponok beváltásának korlátozása: egy
kupont egy vásárlás alkalmával lehet csak felhasználni. Amennyiben egy személy,
egy kupont több vásárláshoz használ fel, abban az esetben a szolgáltató
jogkörébe tartozik, hogy fenntartja-e a megrendelést. Ezt a jogkört átvételig
érvényesíti a szolgáltató, amennyiben átadásra került a vásárlónak a rendelése,
ez esetben a szolgáltató az érvényesített kedvezményt már nem követelheti
vissza.
Webáruház tulajdonosa, mint (Infotv.3.§. 9 és 18) adatkezelő
és adatfeldolgozó:
Magyar Wellness és Szauna Klub Kft.
Postacím: 2461 Tárnok Siklósi u 22.
Cégjegyzékszám: 13-09-146599
Adószám: 23325500-2-13
Telefonos nyitvatartás: Hétfőtől péntekig 10:00 - 16:00
között,
Email: bolt@szaunabolt.hu
Telefon: 06 70 7798309
Az ügyfél az adatai megadásával egyidejűleg felhatalmazza
"Magyar Wellness és Szauna Klub Kft."-t adatainak a 2011. évi CXII.
Információs önrendelkezési jogról szóló törvény 4.§(1), 5.§(1)a) és a
2001:CVIII 13/A.§ szabályzása alapján, kizárólag jelen Adatkezelési Nyilatkozat
szerinti célnak megfelelő kezelésére, a Nyilatkozatban jelölt időbeli
hatállyal.
Cookie kezelése:
A cookie egy szöveges fájl a vásárló számítógépén ami a
böngésző által kezelt könyvtárstruktúrában van tárolva. A cookie fájl a
weboldal használatával jön létre, és tartalma a vásárlás alkalmával adatokkal
töltődik a vásárló szokásairól, a vásárló által használt böngészőről és
számítógépről szóló adatokkal, illetve részben (ezt a böngészőben lehet
tiltani/engedélyezni) az email:jelszó párost és a szállítási/szálázási adatokat
is tartalmazhatja (melyek tehát a vásárló számítógépére vannak elmentve és ezt
az "automaitkus adatkitöltési" funkciót a böngészőben lehet
tiltani/engedélyezni). A cookie-ból a Kereskedő webáruháza nem olvas semmilyen
adatot. A személyes adatokat a számlázáshoz a fenti jogszabályok alapján csak
az adatbeviteli űrlapok segítségével menti el a webáruház, amikor a vásárló
megadja, más alkalommal nincs hazsnálatban és memóriában, és nem a webáruház
"szerzi meg a vásárló számítógépéről a cookie-ból" rendszeresen,
kontrollálatlan célra ezeket az adatokat. A cookie használata ezért akár le is
tiltható, mert az nem a webáruház hasznlatának feltétele.
A vásárló az ÁSZF elfogadásával szintúgy megengedi, hogy
újabb értékesítési ajánlatok (remarketing) céljára a webshopban rögzített email
címére Kereskedő tájékoztatókat (újdonságokról, akciókról, kedvezményes
ajánlatokról) küldhet, azonban a vásárló kifejezetten ecélból írt levelében
(emailben) bármikor kérheti, hogy a továbbiakban remarekting ajánlatokat
számára Kereskedő küldjön ki.
A vásárlás során megadott adatokat a "Magyar Wellness
és Szauna Klub Kft."-n kívül álló személyek részére nem közli, azokat
nyilvánosságra nem hozza. Magyar Wellness és Szauna Klub Kft." harmadik
félnek marketing tevékenysége céljából sem adja át.
A nyilvántartott adatokhoz csak a " Magyar Wellness és
Szauna Klub Kft." és felelős munkatársai férhetnek hozzá.
Infotv.7.§(5) alapján a regisztrált adatok zárt adatbázisban
kerülnek tárolásra, azokhoz sem a weboldal látogatói, sem más regisztrált
fogyasztók nem tudnak hozzáférni.
Vásárló adatainak kezelése kapcsán jogorvoslati
lehetőséggel, esetleges panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatósághoz (székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C) fordulhat.
Igényét az adatkezelő székhelye szerint illetékes polgári bíróság (FŐVÁROSI
TÖRVÉNYSZÉK Pesti Központi Kerületi Bírósága) előtt érvényesítheti.
2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk
vásárlóinkat, hogy adataik kezelését webtárhely-szolgáltatóként a Rackforest
Kft. (székhely és postacím: H-1108 – Budapest –Kozma u. 2.; tel.: +36 70 398
1166; email: info@rackforest.hu) üzemelteti az MTA SZTAKI BIX budapesti
szerverközpontban.
Az adatok kezelése, nyilvántartása tehát Magyarországon
belül történik.
Adatvédelmi azonosító:NAIH-83510/2015.
Megrendelésekkel kapcsolatos adatok Infotv.5.§(1)b) pontja a
2003:XCII.Art.47.§(3) alapján teljesítendő, Art.164.§(1) szerint legalább 5
évig (a kibocsátott számlákon az adó megállapításához jog elévüléséig)
kezelendőek.
Infotv.14.§ szerint ez időn belül a fogyasztó (vásárló)
kérelmezheti az adatkezelőnél
a) tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
b) személyes adatainak helyesbítését, valamint
c) személyes adatainak törlését vagy zárolását - a kötelező
adatkezelés kivételével.
Jogforrások hatályos szövege elérhető:
2001:CVIII Ektv.
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566
2011:CXII Infotv.
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257
Adatkezelési tájékoztató utoljára frissítve és hatályos:
2015.02.24-től
BOLTBAN VÁSÁROLT TERMÉK ESETÉN:
Személyes átvételi pontunkon rendelés nélküli, azonnali
vásárlásra is van lehetőség.
Bolti vásárlás esetén 3 napon belüli cserére van lehetőség,
amennyiben a termék hibás.
Termékeinkre 10.000 Ft felett 12 hónap garanciát vállalunk.
A termékek szakszerűtlen kezeléséből eredő hibák javítására
vagy cserére nem vagyunk kötelezhetőek!